Furkan Ofset

Katalog Baskı ve Özellikleri

Etkili Tanıtımın Anahtarı

Firmaların, yaptıkları işleri tanıtmak amacıyla kullandıkları yöntemlerden biri de katalog baskılarıdır. Katalog baskıları yapılan işlerin içeriğinin, başlıklarının liste olarak yer aldığı tanıtım amacıyla yapılmış, basılı halde müşterilere ulaşan reklamlardır.

Katalog baskısında dikkat edilmesi gereken önemli kriterler vardır. Çok uygun maliyetlere de çok doğru, güzel ve şık kataloglar hazırlanabilir. Kataloglarda kullanılan renkler, baskı kalitesi, tasarımlar, kağıdın kalınlığı ve kağıdın türü katalog baskılarında önemli detaylardandır. Tüm bu detaylara dikkat edilerek, bütçenize uygun bir şekilde yapacağınız katalog baskıları sonucunda güzel dönüşler alınıp, sonuçlardan memnun kalınarak, reklam ve tanıtım yapılarak, firma en iyi şekilde temsil edilir.

Katalog Baskısının Önemi

Reklam aracı olarak kullanılan katalog baskısı, firmaların hizmet ya da ürünlerini tanıtma amacı ile yararlandıkları ve içerik olarak da geniş bir yelpazeye sahip olması ile, müşteriye anlatılacak olan iş ya da hizmet içeriğini katalog baskısı olarak sunmaktadır. Kaliteli bir katalog baskısı, firma görevlisinin de işini kolaylaştırırken, reklam kanalında da içerik tanıtımı olarak önemli bir yere sahiptir.

Firmaların istek ve ihtiyacına göre şekillenen bu baskılar, müşteriler ile yüz yüze iletişim kurmadan da markayı, firmanın ürünlerini ya da firmanın hizmetlerini tanıtmada kolaylık sağlamaktadır.

Etkili Katalog Tasarımı

  • Kataloglarda yer alan başlıklar dikkatin toplandığı ilk yerler olduğu için, etkileyici ve aynı zamanda sektöre de uygun bir başlık seçilmesi önemlidir.
  • Firmanın hizmetleri ya da satış yaptığı ürünler arasında, firmaya en çok kazanç sağlayacak olan ürün veya hizmet öne çıkarılarak tasarımı yapılmalıdır.
  • Hazırlanacak olan tasarım içerinde kullanılacak olan renkler çok önemlidir. Kuruma ve içeriğe uygun renkler seçilerek tasarlanmalıdır.
  •  Tasarım yapılırken karmaşıklıktan uzak durulmalı, anlatılmak istenen ürün ya da kurumun verdiği hizmet mümkün olan en sade haliyle yapılmalıdır.
  • Firmanın verdiği hizmet ya da sattığı ürünler hangi hedef kitleye hitap ediyor ise, tasarımı da o kitleye uygun olarak hazırlanması gerekmektedir.
  • Tasarımda içeriğe uygun olarak seçilen görsellerin yüksek kalitede olması ve içeriklerin aralarında tasarıma uygun boşluklara yer verilmelidir.
  • Tasarlanan baskılarda mümkün olduğu kadar kampanyalı ürün ya da firmanın kampanyalı hizmetine yer verilmelidir.
  • Tasarım sürecinde tüm bunlar dikkate alınarak ortaya çıkan baskınında son olarak dikkat edilmesi gereken nokta da kataloğun basılacağı kağıdın kalitesi, kalınlığıdır. Yapılan tasarıma uygun seçilen baskı kağıdı tasarımın da kalitesini arttıracaktır.

İçerik Seçimi ve Düzeni

Katalog baskılarında kurumun verdiği hizmet ya da kurumun sattığı ürünlerin hangi kitleye hitap ettiği önemli bir detaydır. Burada dikkate alınması gereken, bu ürün ya da hizmetleri doğru analiz ederek, tasarımı yapılarak bastırılan katalog baskılarını doğru kitleye ulaştırarak, uygun reklam tanıtımını gerçekleştirmektir. Yanlış belirlenen hedef kitle, hem kurumu zarara uğratır hem de yapılan katalog baskıları boşuna basılmış olacaktır.

Baskısı yapılan katalog tasarımlarının içerisinde ürün ya da hizmetlerin muhakkak yer alması gerekmektedir. Katalog baskısında yer alan bu ürün ya da kurumun verdiği hizmetlerin açıklamalarının da yer alması gerekir. Bu açıklamalar tasarıma uygun olarak yapılması gerektiği gibi, sade şık ve en yalın dille kataloğa entegre edilmelidir. Müşterinin kataloğu gördüğünde ihtiyacının çözümünün kurumda mümkün olduğunu anlayabilmesi gerekmektedir.

Firma için tasarlanan katalog baskının sayfa düzeni de oldukça önemlidir. Firmanın satış yaptığı ürünlerin ya da firmanın vermiş olduğu hizmetin sıralaması oldukça önemli bir detaydır. Katalogda yer alan sıralama belli bir düzen içinde olmalı, önemli görülen hizmet ya da ürünler göz önüne daha çok çıkarılmalıdır. Firmaya kazanç sağlayacak hizmet ya da ürünler de göz önüne çıkarılarak baskı yapılmalıdır.

Ayrıca kurumun ürünleri ya da verdiği hizmet ile ilgili yaptığı kampanyaları duyurmak için de bir katalog baskısı planlanıp gerçekleştirilebilir. Bu firma için olumlu dönüşler sağlayacak bir reklam stratejisidir.

Katalog Baskı Teknikleri

 Günümüzde tanıtım araçlarının yaygın hale gelmesi ile şekillenen reklam çeşitlerinde katalog baskıları da önemli bir yer edinmiştir. Müşteri ve firma arasında bağlantı sağlayarak, müşterinin kendilerine ulaşabilecekleri konum, telefon, mail vb. gibi iletişim bilgilerini de kataloglara basarak iletişim kurmayı sağlamaktadırlar.

Firmalar ürettikleri her ürüne uygun baskıyı yaptırabilmekte, verdikleri her hizmet ile ilgili katalog baskısı dahil çeşitli alanlarda tasarımlar ile reklamlar oluşturarak tanıtım yaparak iletişim sağlayabilmektedir.

Gelişen teknoloji ile çok çeşitli baskı teknikleri güncellenerek hayatımıza girmiştir. Ürünün malzeme ve kalıbına göre çeşitlilik göstermek ile birlikte çok çeşitleri bulunmaktadır.

Bazı baskı tekniklerini şöyle sıralamamız mümkündür;

  • Ofset Baskı: Düz baskı olarak bilinen baskı türü ofset baskıdır.
  • Tipografi Baskı: Yüksek baskı olarak bilinen baskı türü tipografi baskıdır.
  • Tifdruk Baskı: Çukur baskı tekniğinin kullanıldığı baskı türü tifdruk baskıdır.
  • Serigrafi Baskı: Elek baskı tekniğinin kullanıldığı baskı türü serigrafi baskıdır.
  • Jelatin Baskı: Işık tekniğinin kullanıldığı baskı türü jelatin baskıdır.

Katalog Baskının Önemi

Katalog baskısı müşteri ve firmayı yüz yüze gelmeden buluşturan bir reklam tekniğidir. Firmalar verdikleri hizmetleri ya da sattıkları ürünleri gerek kampanya olsun, gerek tanıtım olsun, gerekse önemli ürün ve hizmetlerini daha fazla satışa sunmak için kullandıkları bir reklam stratejisidir. Önemli detaylara dikkat edilerek, müşterinin dikkatini çekecek şık, sade ve anlaşılır bir tasarım ile istedikleri tanıtım ve satış hacmine ulaşabilmektedirler.

Baskı tasarımlarında karmaşadan uzak durulmalı, başlıklara dikkat edilerek göz önüne çıkarılmalı ve müşterinin dikkatini çekebilmeli, görseller kaliteli ve yüksek çözünürlükte olmalı, gerekirse bir fotoğrafçı ile çalışılmalıdır.

Tüm bunlara dikkat edilerek ilerlenir ise amaca yönelik tanıtım, reklam, satış istenilen oranda gerçekleştirebilmektedir.